Hanami aneb sledování kvetoucích sakur

V pondělí jsme měli volný den a jelikož vyhlídky na počasí vypadaly slibně, rozhodla jsem se naplánovat výlet do známého Tokijského parku Ueno, kde se nachází více než 1000 právě kvetoucích sakur. Vím, že se návštěva parku o víkendu, navíc během hlavní sezóny, rovná sebevraždě a nebo přinejmenším ztrátě nervů z tlačenic mezi davy obdivovatelů sakur, proto jsem chtěla využít pondělního volna a podívat se do parku mimo víkend. Nakonec se ke mně přidala i Niky, ale naše představy o prvním výletu do centra Tokia se trošku lišily. Niky se chtěla podívat na město z ptačího pohledu, díky jednomu z vysokých mrakodrapů a já jsem chtěla vidět sakury. Nakonec jsme naše plány skloubily a stihly jsme obojí.

Při cestě k mrakodrapu jsme potkávaly krásné stromy. Tuhle zářivě růžovou sakuru, která byla kousek od nádraží jsem si musela vyfotit.

P1100638.JPG

Výhled z mrakodrapu…Byl trošku opar, takže nešlo vidět horu Fudži. Ale určitě se sem ještě vrátíme. Vstupné se neplatí, protože jde o vládní budovu, ale s turisty tady počítají, takže mají výtah určený zvlášť pro turisty a nahoře je dokonce možné koupit i nějaké suvenýry.

Po cestě do parku Ueno.

Čím více jsme se blížily k parku, tím více kolem nás začalo přibývat lidí…

P1100673

To co následovalo mi doslova vyrazilo dech, ale bohužel to nebylo způsobeno nádherou sakur.

Přestože bylo pondělí, park praskal ve švech, lidi se hrnuli v davu, hulákali, fotili, vráželi do sebe. Další lidi rozkládali své deky pod stromy na ušlapaném bahně, kde dříve bývala tráva, aby si udělali piknik. Bylo to pro mě nepochopitelné, v takovém davu a hluku, bych si piknik nedokázala představit, raději bych zůstala doma.

Pokusila jsem se lidi nevnímat a soustředit se na sakury, byly opravdu nádherné, ale park kvůli přeplněnosti úplně ztratil své kouzlo.

Došly jsme do části, kde se prodávalo pouliční jídlo všeho druhu. Ale raději jsme se vzdálily, protože uličky byly příliš úzké na takové množství lidí.

P1100728

Při procházení jsme objevily jinou část parku, která byla oddělena cestou. Vypadalo to, že je tam méně lidí, tak jsme cestu přešly a konečně jsem si výlet do parku začala užívat. Cestičky byly skoro prázdné, hluk minimální a sakury nádherné. Takhle nějak jsem si Hanami (pozorování sakur) představovala 🙂

Na Hanami existuje mnoho názorů. Někteří lidé říkají, že kvetoucí sakury jsou nejkrásnější podívanou a zážitkem při cestě do Japonska.  Jiní tvrdí, že jsou sakury přeceňované a ve skutečnosti nejsou tak krásné, jak se říká. Já jsem si chtěla udělat svůj vlastní názor, a i proto jsem se na výlet tak těšila, ale zjistila jsem, že po mém prvním Hanami nejsem schopna říct, na kterou stranu se přikláním. Sakury byly opravdu nádherné, to ano, ale celkový dojem kazily nekonečné davy lidí. Možná kdybych si vybrala jiné místo, bylo by vše jinak, ale to už je jen kdyby. Tak se mějte krásně a já se zase ozvu 😀

IMG_20170403_164633

Leave a Reply

